KOŠARICA

V košarici ni izdelkov.

OLJA lastnosti OSNOVNO

Jul 30, 2020

LASTNOSTI
Oljne barve večina ljudi  smatra za najbolj cenjen slikarski medij, saj so tehnološko zahtevnejše za uporabljat, omogočajo natančno slikanje ter jih poznamo iz zgodovine slikarstva že stoletja.

Oljne barve se tako imenujejo, ker se za  vezivo  pigmenta v barvi uporablja olje. Oljna barva je tako sestavljena iz pigmenta, barvnega filma in veziva v obliki olja.  Najpogosteje se za vezivo  uporablja laneno olje.

Oljne barve se v primerjavi z akrilom sušijo (dosti) dlje časa, kar nam omogoča tudi daljši obdelovalni čas in možnost da se posvetimo detajlom. To je tudi njihova glavna prednost.

Oljne barve so gostejše od akrilov, torej bolj primerne za pastozno slikanje, lahko pa jih še bolj zgostimo ali zredčimo z slikarskimi mediji (nikakor ne z vodo, saj sta voda in olje nezdružljiva!).

Ko je oljna barva suha je lesk  bolj sijajen od akrilnih barv, saj je pigment v oljni barvi »ujet« v laneno olje, ki daje barvi videz sijaja tudi ko je ta suha.

MEDIJI ZA OLJNE BARVE
Na voljo so nam različni mediji za oljne barve, ki so primerni za različne efekte. Tukaj je najboljši nasvet da »zavihate rokave« in preletite osnovne medije ter njihove učinke na barve.

Vedno pozorno preberite deklaracijo izdelka in ravnajte z njim po navodilih  in nikoli ne  pretiravajte  s količino medija.

Prav tako nisi vsi mediji primerni za prve ali zaključne sloje slike, tako da je primerna izbira slikarskega medija res pomemben korak pri slikanju z oljnimi barvami.

REDČENJE, ČIŠČENJE, POSPEŠEVANJE SUŠENJA  & LAKIRANJE

Oljne barve se ne sme redčiti z vodo, ampak z olji,  mediji in  t.i. sikativnimi sredstvi, pri čemer je na voljo več različnih opcij.

Preden se odločite s katerim medijem boste redčili oljno barvo, preberite kaj se zgodi s transprenco barve, časom sušenja ali vpliva na  porumenelostjo pigmenta.

Mediji ki barve rumenijo niso primerni za svetle in nežne tone, čeprav v večini primerov porumenelost izgine, v kolikor ne pretiravate s količino medija.

Določeni mediji so bolj primerni za redčit spodnje sloje, drugi za zgornje (zaključne) plasti slike,

ČIŠČENJE
Čiščenje oljnih barv je zahtevnejše kot pri akrilih, saj se za čiščenje olja iz čopičev ter drugih pripomočkov uporablja terpentin in druga čistilna sredstva, s katerimi je potrebno previdno ravnat, saj so vnetljiva.

POSPEŠEVANJE SUŠENJA BARVE
V kolikor bi želeli skrajšati čas sušenja oljne  barve, obstajajo tudi za to primerni mediji, vendar spet pazite, tako kot beli špirit barvo redči in jo dela bolj »tanko« in tekočo ter se ga uporablja večinoma v spodnjih slojih, bo alkidni medij naredil oljno barvo bolj mastno ter je bolj primeren za zaključne sloje.

LAKIRANJE
Lakiranje oljnih slik terja več znanja kot pri akrilnih barvah.

Oljna barva je na otip suha po nekaj dneh, voljna za slikanje je tudi do nekaj tednov,  njeno voljnost pa lahko v tem času  (ponovno) obnovimo slikarskimi mediji za olje.

In čeprav je oljna barva suha na otip že po nekaj dnevih, lakiranje ni priporočljivo prvih nekaj mesecev, zaradi zaščite barvnega filma.
Najboljše je da se oljne slike lakira ko je oljni barvni film na površju popolnoma suh  in to je šele čez leto dni od zaključka slikanja.

V kolikor želite sliko predčasno zaščititi (recimo da ste sliko danes končali in bi jo radi podarili), lahko uporabimo »začasen« retouching lak, ki se ga lahko nanese na mokro oljno barvo, vendar ga je priporočljivo čez čas nadgraditi z dolgotrajnim lakom.

KAKOVOSTNE SKUPINE
Proizvajalec Royal Talens proizvaja 3 različne kakovosti oljnih barv.

Art Creation je cenovno najugodnejša oljna barva od proizvajalca Royal Talens, ki po kakovosti spada med »študijske barve«.

Čeprav je barva cenovno ugodna, je primerna tudi za zahtevne slikarje, saj je barva stabilna, sijoča in lepo mazljiva, barvni film pa je kakovosten in bo ravno tako barvo zaščitil pred bledenjem in staranjem.

Profesionalci Art Creation oljne barve  večinoma uporabljajo za večino plasti slike, zaključne sloje pa končajo z Van Gogh (fine) oljnimi barvami, saj so le te bolj pigmentirane.

Van Gogh oljne barve so barve višje kakovosti oljnih barv, tako kakovost poimenujemo tudi »Fine«.

Van Gogh oljnata barva je visoko pigmentirana, ne glede na uporabljeno tehniko, je barva  gosta in bogata.

Vse barve imajo praktično isto stopnjo sijaja, gostote in čas sušenja ter se zato zelo dobro mešajo.
Zahvaljujoč drobnozrnatim in čistim pigmentom, so barve zelo intenzivne in sijoče.

Vrhunski barvni film  pa zagotavlja odlično odpornost na svetlobo, da  barve skozi čas ne bledijo.

Van Gogh oljne barve so na voljo v 66 odtenkih, v dveh cenovnih razredih. Nekaj barv je dražjih saj vsebujejo sestavine najvišje kakovosti, kot sta kadmij (rdeče in rumene barve) ali kobalt (modre barve), ki zadovoljijo še tako zahtevnega slikarja.

Rembrandt oljne barve so najvišja kakovost oljnih barv, Extra Fine kakovost, proizvajalca Royal Talens.

Rembrandt oljne barve odlikuje nenadkriljiv sijaj, globoke in intenzivne barve,
maksimalna moč barv zaradi najvišje možne vsebnosti pigmenta in ekstremno finega mletja le-teh.

Visoka stopnja odpornosti na svetlobo, to zagotavlja zelo čiste barve in obstojnost barvnega filma.

Paleto oljnih barv Rembrandt sestavlja 120 barv, tako prosojnih kot prekrivajočih, ki enakomerno zaobjamejo celotni barvni spekter.

Remndant oljne barve spadaj v 5 različnih cenovnih kategorij, cena je odvisna od kvalitete in redkosti pigmenta, zato svetujemo se pred nakupom prepričate v katero cenovno kategorijo barva spada.

V barvni paleti Rembrandt najdemo tudi nekaj posebnih barv, ki jih drugje ne boste našli:

Prosojna (transparentna) bela: Unikatna barva za bele, zelo prosojne nanose.

Prosojne rumene in rdeče barve: prve popolnoma prosojne barve v živo rumenem in rdečem odseku barvnega spektra.

Naravne Cadmium barve: zelo obstojne barve, tradicionalno so jih uporabljali zaradi dobre prekrivnosti in visoke stopnje odpornosti na svetlobo.

Permanent rumene in rdeče barve: imajo ekstremno visoko odpornostjo na svetlobo, so dobro prekrivne (malo manj prekrivne od Camdmium).
Poleg tega, so permanent barve v priemrjavi s Cadmium cenejše in manj škodljive okolju.

Permanent Madders (bročeva barvila):znane tudi kot alizarinske barve, so bile tradicionalno le zmerno odporne na svetlobo.
V Rembrandtovi paleti oljnih barv pa sedaj najdete edinstven niz na svetlobo visoko odpornih barv, narejenih na osnovi broča (madder).

Naravne Cobalt barve: niz zelo zanesljivih cobaltovih barv v mnogih odtenkih modre, vijolične in zelene barve.

Ultramarin zelena: popularni ultramarin modri smo dodali ultramarin zeleno: prosojna, sivo-zelena barva.

Svetleče metalne barve: niz svetlečih metalnih barv na osnovi, na svetlobo visoko odpornega iridijevega pigmenta: srebrna, svetlo in temno zlata, bakrena, kositerna (tin) in bronasta barva.

Biserno bela barva: posebna barva za mešanje, z bisernim sijajem. V kombinaciji s prosojnimi barvami lahko ustvarite niz biserno svetlečih se odtenkov, ki so najbolje vidni na temnejše obarvani podlagi.

Naročite se na naše novičke

Hvala, uspešno ste prijavljeni na naše novičke.

0
    0
    Košarica
    Vaša košarica je prazna
      Calculate Shipping
      Apply Coupon