KOŠARICA

V košarici ni izdelkov.

Andy Warhol – pop art dobi krila

by | Jul 13, 2022 | Umetnost

Vedno pravijo, da čas spreminja stvari, v resnici pa jih moraš spremeniti sam.

Njegova umetnost je bila pogosto prepojena s homoerotičnimi podobami in motivi. 
Warholovo življenje in delo so hkrati satirizirali in slavili materialnost in slavo. 

Njegova umetnost predstavlja klimaks domnevne banalnosti komercialne kulture Združenih držav.
Spreten publicist, projiciral jekoncept umetnika kot brezosebne, celo prazne figure, ki je kljub temu slavena osebnost in poslovnež.

Warhol je začel slikati v poznih petdesetih letih prejšnjega stoletja.
Nenadoma je postal zelo slaven leta 1962, ko je razstavil slike Campbellovih pločevink za juho, steklenic Coca-Cole in lesenih replik Brillo škatel za milo.

Verjetno nobena slika ne odraža množične identitete, razkošja in bogastva, kot je Warholov vsemogočni znak za dolar.
Slika, ki jo je vse življenje navduševala nad bleščicami in glamurjem, predstavlja presečišče med bogastvom in umetnostjo, pri čemer sta obe veljali za luksuzno blago.
Slika je bila izdelana z uporabo akrila in sitotiske na platnu in ponavlja znak ameriškega dolarja v svetlih neonskih barvah.
Warhol je izvorno sliko za serijo narisal sam, saj nikjer drugje ni našel takšne, ki bi se mu zdel dovolj dramatična.

Med njegova najbolj znana dela uvrščamo tudi Green Coca Cola bottles.
Gre za prikaz sto dvanajstih skoraj enakih steklenic Coca-Cole, saj je Warhol verjel, da univerzalna priljubljenost brezalkoholne pijače nosi zelo pozitivno sporočilo.
Zanj j je bilo to sporočilo o tem, kako je Amerika začela tradicijo, ko najbogatejši potrošniki kupujejo v bistvu isto stvar kot najrevneji.

Serija Campbell’s Soup Cans spominja na množično proizvedene tiskane oglase tistega časa.
Warhol je izbral prav ta izdelek zaradi svoje strasti do slikanja običajnih stvari in njegove naklonjenosti sami juhi.

Tehnika sitotiska je bila za Warhola idealna.
Tako je ponavljajoča se podoba bila  zreducirana na neokusno in dehumanizirano kulturno ikono, ki je odražala tako domnevno praznino ameriške materialne kulture kot umetnikovo čustveno nevpletenost v prakso svoje umetnosti
.

Sitotisk je okoli 100 let stara tehnika nanašanja barv na artikle. Izvaja se lahko na praktično vse materiale katerih površina je ravna in dovolj gladka.

Barva se nanaša preko sita, katerega pripravimo tako, da nanj nanesemo posebno emulzijo, nato sito osvetlimo z UV svetlobo in na prostoru, kamor smo položili film z motivom, se nam po izpiranju pokaže motiv še na situ.
Po izdelavi sita se nanj nanese barva, ta pa se potem prenese na tkanino.  

Njegov način ustvarjanja ga je postavil v ospredje nastajajočega pop art gibanja v Ameriki.

V šestesetih letih prejšnjega stoletja, je Warhol več svoje energije posvetil ustvarjanju filmov.
Običajno je šlo predvsem za kot underground filme.

Vse do svoje smrti je še naprej izdeloval grafike, ki prikazujejo politične in hollywoodske zvezdnice, zlasti Marilyn Monroe.
Ukvarjal se je tudi s številnimi oglaševalskimi ilustracijami in drugimi komercialnimi umetniškimi projekti.

Warholov opus je razstavljen v njegovem muzeju Andy Warhol v Pittsburgu.
Umetnik je v oporoki narekoval, da se njegovo celotno posestvo uporabi za ustvarjanje temeljev za “napredek vizualnih umetnosti”.
Tako je leta 1987 bila ustanovljena Fundacija Andyja Warhola za vizualne umetnosti.

Naročite se na naše novičke

Hvala, uspešno ste prijavljeni na naše novičke.

0
    0
    Košarica
    Vaša košarica je prazna
      Calculate Shipping
      Apply Coupon