KOŠARICA

V košarici ni izdelkov.

RIHARD LOBENWEIN

Rihard Lobenwein, rojen 29.11.1989 v Kopru.

Že kot otrok je risal z ogljem in tušem, kot štirinajstletnik je začel slikati z oljnatimi barvami in kopirati slike renesančnih in baročnih mojstrov.

Študiral je na Univerzi na Primorskem / Fakulteti za humanistične študije v Kopru, kjer je v 2013 diplomiral z nalogo Pariški salon v času akademizma, magistriral pa je leta 2015 iz likovnih umetnosti z odliko in posebno pohvalo na ljubljanski Šoli za risanje in slikanje – Arthouse.

Živi in ustvarja v Strunjanu.

Melancholia, olje na platnu, 2015
Avtoportet, olje na tabli, 2021
 

Lobenweinova navidezno pomirjujoča in nadzorovana dela, ki delujejo v zbranem prostorskem ravnovesju in imajo renesančne korenine, skrivajo kompleksne simbolno-alkemične reference.

Skozi nepremično tišino njegove konstrukcije predmetov so sodobna tihožitja potopljena v slikovne strukture flamske popolnosti.
Umetnikova likovna izbira je izražena skozi vizualni kontrast, ki v očeh gledalca ustvarja motečo dezorientacijo. Znotraj te metafizične nepremičnosti, časovne suspenzije in pomirjujočega renesančnega okvirja avtor izraža sodobne poroblematike.

Anahronistična vizija, ki jo udejanjajo predmeti vsakdanje rabe v okviru slikovnega aranžmaja, ki spominja na vanitas tihožitja sedemnajstega stoletja, generira močan občutek časovne prekinitve med preteklostjo in sedanjostjo. Ready-made, ki ga umetnik ustvarja pri iskanju in izboru predmetov je zelo pomemben aspekt njegovega dela.

Končano platno je le tisto, kar ostane od dolgega in zapletenega postopka kompozicijske konstrukcije.
Moč teh del je v izbiri vstavljanja v klasičen, harmoničen in urejen stil, kot je tihožitje, sodobnih predmetov, dodatkov in elementov, ki sodijo v naš vsakdanjik, kjer je slikarska tehnika ironično in groteskno orodje.
Lobenweinova tihožitja so zavita v psiho-magične in sanjske vrednosti, ki izdajajo podzemni občutek, ter na prvi pogled neopazne povezave .
V njegovih delih eksplodira ves zadržani teror baročne Vanitas, visenja med življenjem in smrtjo, sublimnim strahom pred minljivostjo stvarnega in njegovim skorajšnjim razpadom.

 

Fotografski posnetek, ki se ustavi trenutek pred dovršenostjo, razpadanja, minljivosti in neizprosnega pretoka časa nad življenjem.
Njegove slike namigujejo na temo minljivosti življenja: vanitas vanitatum et omnia vanitas – opozorilo na efemerno stanje obstoja.
Imamo tako občutek, da se umetnik osredotoča tudi na našo tragično človeško nagnjenost, da kopičimo stvari, spomine in predmete, ki nas bodo preživeli in jih brezmadežno opredeli v visečem prostoru: mostu med preteklostjo in sedanjostjo.

Lobanje, ugasnjene sveče, glasbila starodavnega baroka sedemnajstega stoletja, tukaj nadomeščajo sodobni elementi, kot je na primer telefon ali preprosti, kot je cedilo.
Tukaj se vanitas razlikujejo od preprostih tihožitij: njihova alkemična sporočila, ter njihovi simboli izražajo minljivost življenja in minljivost zemeljskih dobrin.
Kot velika groteskna tragedija nas umetnik spominja, da predmeti so in nas bodo preživeli skozi stoletja. Velik brezobličen nit preteklosti in sedanjosti.

Francesca Martinelli

Realistično ustvarjanje, ki jo v likovni umetnosti Zahodne Evrope poznamo že iz časa gotike, je svoj največji izraz dosegla ravno v naturalističnem oziroma hiperrealističnem slikarstvu.

Stremenje k realističnem izražanju je v toku umetnostne zgodovine imelo različne vloge in namene: vse od pričetka banalozacije in vulgarizacije umetnosti in raprezentacije religioznih motivov kot tudi svetopisemskih elementov v času gotike, senzibilizacija v času romantike, vse do političnih tematik v času socialnega realizma.

Hiperrealizem se pojavlja tudi v času modernizma, tokrat kot protivtež abstraktnemu ekspresionizmu, torej kot prestižni slikovni slog, ki za razliko od abstraktnega slikarstva zahteva veliko več znanja in tehničnih spretnosti. Kot sem že omenjal, imajo umetniška dela iz pod roke Riharda Lobenweina svoj nenavaden značaj, saj pri njegovem slikanju za edinstven umetniški izraz.

Mladi umetnik se poslužuje vseh zgoraj omenjenih sicer že poznanih elementov in konceptov, vendam jim avtor pri ustvarjanju poda novo vsebino.

Na razstavi v Piranu je predstavil cikel tihožitij, ki jih je ustvarjal tekom nekaj let in skupaj tvorijo konceptualno celoto. Omenjena predstava je brezdvomno najprestižnejši del avtorjevega umetniškega opusa. Gre za zbirko oljnih slik, s svojo edinstveno historično noto. Avtor svojo ispiracijo pri ustvarjanju črpa iz del španskih, nizozemskih in flamskih umetnikov 17. stoletja.

Svoje dela, od del predhodnikov, distancira z vključevanjem sodobnih elementov in konceptov, v svoja tihožitja.

Avtor se poigra in s pomočjo čisto samosvoje ikonografije ustvarja povsem nenavadno okolje s skritim sporočilom. Tematike uveljavljene v delih ”vanitas” (ničnost, minljivost) in značilnosti baročnega tihožitja, nadomesti z ”magičnim realizmom” ter igrivo in lahkotno atmosfero.

Rihard Lobenwein je mlad sliakrs iz Strunjana, ki v svojih delih spletno prepleta preteklost s sedanjostjo.  Zavedajoč se svojih spretnosti, se pri izražanju poslužuje ustvarjanja s hiperrealističnimi podobami, ki opazovalca neposredno nagovarjajo k razmižljanju o aktualnih problematikah; ravno neskladnje med obliko in vsebino daje njegovim staritvam dodano vrednost.

Dejan Mehmedovič

Samostojne razstave:

2011 San Daniele del Friuli (I), Galleria “Il Colle”

2011 Izola, Galerija Alga

2013 Piran, Skupnost Italijanov Giuseppe Tartini Piran –

2013 Tartinijeva hiša

2015 Festival JEFF, Koper

2015 Predstavitev magistrskega dela v Galeriji “Herman Pečarič” (Piran)

2016 Hotel Talaso, Strunjan

2017 Avditorij Portorož

2017 Festival JEFF, Koper

2017 Galerija Sbisà, Trst

2017 Tartinijeva hiša, Piran

2022 Galerija Exarte, Ljubljana

Izbrane skupinske razstave:

2012 Portorož, Razstavišče Monfort, 47. mednarodni

slikarski ex-tempore Piran

2013 Maribor, Europark, natečaj “Youngle talenti” v

organizaciji Erasmus Student Network Maribor

2014 Ljubliana, Galerija Spomeniškovarstvenega Centra

Mantova, Hiša slikarja Andree Mantegna

2015 Izola, Gallerija Insula

Ljubljana, Galerija Spomeniškovarstvenega Centra

Piran, KUD Esko

2017 30. obletnica galerije Insula, Izola

2017 Teatro dal Verme, Milano

2021 Svetilnik, Piran

Naročite se na naše novičke

Hvala, uspešno ste prijavljeni na naše novičke.

0
    0
    Košarica
    Vaša košarica je prazna
      Calculate Shipping
      Apply Coupon