0,00  0
Košarica

V košarici ni izdelkov.

0,00  0
Košarica

V košarici ni izdelkov.

5 najslavnejših slik o ženskah

ŽENSKO JE POTREBNO LJUBITI, NE PA RAZUMETI.

Osho
Dekle z bisernim uhanom, olje na platno, Johannes Vermeer.

DEKLE Z BISERNIM UHANOM

Johannes Vermeer


Skrivnostni portret, dekleta z bisernim uhanom, je naslikal nizozemski mojster Johannes Vermeer.
Portret dekleta je naslikan na platno z oljnimi barvami, leta 1665, in ga z vidika umetnostne zgodovine umeščamo v nizozemsko zlato dobo.
Če si sliko želite ogledati, jo boste našli v nizozemskem muzeju Mauritshuis v Haagu.

KLJUB TEMU, DA GOVORIMO O PORTETU, JE DEKLE Z BISERNIM UHANOM PRAVZAPRAV PRIMER SLIKE IMENOVANE TRONIE, KAR V NIZOZEMŠČINI POMENI OBRAZ.


Tronie daje poudarek na portretiranca in zanemarja ozadje. Poleg tega v tronie slikah najdemo elemente domišljije in pretiravanja, kar pa ni značilno za klasično portretno tehniko.

O samem Vermeerju in njegovi tehniki slikanja, vemo zelo malo. Znotraj kroga umetnostnih analitikov se ga je zato prijel nadimek uganka iz Delfta (Delft je mesto na Nizozemskem, znano po keramiki in značilni modri barvi, op. a.).
Njegova tehnika slikanja je, kot vidimo tudi v primeru Dekleta z bisernim uhanom, zelo natančna. Znano je, da je Vermeer slikal zelo počasi, zato tudi njegov življenjski opus obsega le 37 naslikanih del.

Na sliki dekleta z bisernim uhanom, kot na drugih avtorjevih slikah, ni ostrih linij. Igra prehodov med sencami in svetlobo je izrazito mehka.

ANALITIKI PREDVIDEVAJO, DA SE JE PRI SLIKANJU DEKLETA VERMEER POSLUŽIL ŠTEVILNIH OGLEDAL, S POMOČJO KATERIH JE USMERJAL SVETLOBO SEBI V PRID.


Velja pa posebej omeniti še dva detajla. Prvi je biserni uhan, ki se pojavi v več Vermeerjevih slikah. Analize kažejo, da naj bi ne šlo za pravi biser. Uporaba motiva bisernega uhana naj bi služila kot simbol za žensko čistost.

Drugi pomemben detajl je dekletov turban barve ultramarine. Za slikanje tega je Vermeer uporabil dragocen pigment imenovan lazurit, ki se nahaja v poldragem kamnu lapis lazuli.

RAVNO TAKO KOT TEHNIKA SLIKANJA, JE TUDI OSREDNJI LIK SLIKE NEZNANKA. ZARADI MISTERIOZNOSTI DEKLETA, JE TA SLIKA DOBILA NADIMEK MONA LISA S SEVERA.


Med analitiki kroži kar nekaj teorij o identiteti naslikanega dekleta.
Številni umetnostni zgodovinarji se nagibajo k teoriji, ki pravi, da je v sliki upodobljena Vermeerjeva hči Maria.
Še večjo zanimivost pa predstavlja sklepanje, da naj bi Maria ne bila samo Vermerjeev model, temveč tudi umetnica in avtorica petine slik, ki jih sicer pripisujemo njenemu očetu.

Dekletova in Vermeerjeva skrivnostnost je navdihnila tudi umetnike pop kulture.
Po portretu je bila napisala tudi knjižna uspešnica in posnet je bil film s Scarlett Johansson, v vlogi dekleta, in Colinom Firthom v vlogi Vermeerja.

Dama s hermelinom, oljne barve na leseni orehovi plošči, umetnika Leonarda da Vincija.

DAMA S HERMELINOM

Leonardo da Vinci


Znamenita slika dame z belim hermelinom je umetnina italijanskega mojstra Leonarda da Vincija.
Je eden iz med le štirih obstoječih ženskih portretov, iz pod njegovega čopiča.
Da Vinci naj bi portret naslikal med letoma 1489 in 1491, na leseno orehovo ploščo, z uporabo oljnih barv.
Če si sliko želite ogledati boste morali obiskati Poljsko, saj je slika razstavljena v Nacionalnem muzeju v Krakovu.

Na podlagi analiz in raziskav so analitiki prišli do spoznanj o postopku nastanka slike. Francoski znanstvenik Pascal Cotte je v tri leta trajajoči študiji, uporabil novodobno tehnologijo reflektivnega osvetljevanja, s katero je uspel sliko virtualno razdrobiti na več stopenj nastajanja.

ANALIZA PORTETA DAME S HERMELINOM JE PRIVEDLA DO SPOZNANJA, DA JE DA VINCI SLIKO NASLIKAL V VEČ FAZAH.


Prvotno je naslikal damo brez hermelina. Kasneje je na sliko dodal živalico, ki je sprva imela srebni kožuh in šele na to belega, kot smo ga vajeni videti na sliki.

Zgoraj omenjena dognanja so pomemben korak k razumevanju osebnosti in ustvarjanja Leonarda da Vincija.
Razkrila se je tako spontana in fluidna ustvarjalna plat renesančnega slikarja. Sedaj vemo, da je da Vinci slike večkrat popravljal in med slikanjem spreminjal ideje, kar tudi razloži zakaj je slike pozno dokončeval.

DAMA NA SLIKI JE MLADA CECILIA GALLERANI, LJUBICA TAKRATNEGA MILANSKEGA VOJVODE LODOVICA SFORZE, DA VINCIJEVEGA GLAVNEGA MECENA.


Večjo neznanko pa predstavlja hermelin v Cecilijinem naročju.
Postavlja se vprašanje, kaj naj bi hermelin simboliziral in obstaja več različnih razlag, kot odgovor, na to vprašanje.
Po besedah umetnostnih zgodovinarjev, bi hermelin lahko simboliziral čistost dekletovega značaja.

Novejša razlaga pa pravi, da naj bi bil hermelin simbol za Lodovica, ki je bil v Milanu poznan z nadimkom beli hermelin.
Da Vinci Cecilie in Lodovica ni mogel naslikati skupaj, saj je v času nastanka slike Lodovico bil uradno zaročen z drugo žensko, Beatrice d’Este.
Zatorej je v sliko na zvit način, Lodovica simbolično vključil ob svojo ljubico.
Hermelin je v naročje postavljen tudi z namenom prikriti Cecilino izven zakonsko nosečnost. Kasneje je Lodovicu rodila sina, ki sta ga poimenovala Cesare.

Portret Dore Maar, oljna slika na platnu, slikarja Pabla Picassa.

PORTRET DORE MAAR

Pablo Picasso

Portret Dore Maar je naslov oljne slike na platnu, španskega mojstra Pabla Picassa.
Sliko označuje surealistični slog, nastala pa je leta 1937.
Dandanes to barvito umetnino hrani Picassov muzej v Parizu.

Picasso je Doro Maar naslikal v surrealističnem slogu z uporabo svetlih barv in oglatih oblik. Drža, v kateri je Picasso upodobil Doro Maar odraža bolj tradicionalen slog upodabljanja oseb v umetnosti, silhueta pa je sestavljena iz kratkih in ostrih črt.

SLIKA NAM SPOROČA OBČUTKE ŽALOSTI, KI PREVEVAJO NASLIKANO DORO MAAR IN SIMBOLIZIRA TUDI NJENO NESTABILNO OSEBNOST.


Dora Maar in Picasso sta se spoznala v Parizu in kmalu zatem začela strastno ljubezensko razmerje.
Ona je imela ravno kot Picasso, svojevrsten značaj. Bila je izredno samosvoja, kreativna in samostojna ženska.
S Picassom sta skupni jezik našla v ljubezni do umetnosti, ki sta jo oba gojila in močno čutila.

Dora je bila uspešna poklicna fotografinja s svojim ustvarjalnim studiem, ravno tako je imela znanje na področju slikanja s čopičem.
Ustvarila je serijo fotografij, ki upodabljajo Picassa tekom vseh faz slikanja slovite Guernice.

Dve Fridi, olje na platnu,umetnice Fride Kahlo.

DVE FRIDI

Frida Kahlo


Slavni avtoportret Dve Fridi je slika iz pod rok mehiške umetnice Fride Kahlo.
Oljno sliko na platnu je ustvarila v trenutku čustvene stiske, leta 1939, tik po ločitvi od moža Diega Rivere.
V primerjavi z ostalimi slikami je ta avtoportret po dimenzijah največji.
Hrani ga Muzej moderne umetnosti v Mexico City.

Avtoportret ima mnogo razlag.
Ena teorija trdi, da avtoportret prikazuje dve različni in nasprotujoči si različici umetnice.

NA ENI STRANI NAM KAHLO PODAJA SVOJO KONZERVATIVNO OSEBNOST, NA DRUGI STRANI PA SEDI OSAMOSVOJENA RAZLIČICA FRIDE.


Dve Fridi med seboj povezuje žila, ki poteka od srca ene do srca druge. Za njima pa se bohoti sivo nevihtno nebo, jasen simbol njene žalosti in čustvenega nemira.

Avtoportret simbolizira trenutek v življenju Fride Kahlo, ki je zanjo krhati travmatičen in prelomen, saj kakor je zanjo bila ločitev od Rivere travmatična je tudi predstavljala njeno možnost transformacije v osvobojeno in neodvisno žensko.

Ženska s senčnikom, olje na platnu, ki jo je naslikal Claude Monet.

ŽENSKA S SENČNIKOM

Claude Monet


Ženska s senčnikom je umetnina francoskega impresionista Claude-a Moneta.
Portret je naslikan na platno z uporabo oljnih barv, leta 1875.
Danes Monetovo umetnino hrani Narodna galerija umetnosti v Washingtonu, DC.

PORTRET, POZNAN TUDI POD IMENOM SPREHOD, JE MONET NASLIKAL NA PROSTEM, V ENI SAMI, VEČ UR TRAJAJOČI SEANSI.


Slika je impresija trenutka sproščenega sprehod Monetove žene Camille s sinom, na pariškem podeželju.

Občutek spontanosti, ki ga slika sporoča, dobimo zaradi postavitve likov in uporabljene kompozicije slikanja.
Uporaba kratkih potegov s čopičem, daje sliki dinamiko in z njo gledalcu občutek minljivosti in kratkotrajnosti ujetega trenutka.
Slika nam, za razliko od klasičnih portretov, ne daje občutka statičnosti, saj lahko v sliki čutimo kako se ženska giblje.

Logo

ART POINT D.O.O.

Obala 114
6320 Portorož
D.Š.: Si53860039

Poslovalnica

DizajnCrta

ART POINT Koper

Pristaniška ulica 33
pon. –  pet. : 10-16
ali po dogovoru

Kontakt

DizajnCrta
  • 040 896 586
  • 040 896 587
  • info@artpoint.si

©2023 Vse pravice pridržane. Made with ⚝ by Starfiniti d.o.o.